داستان تیوانا از جایی شروع شد که به عنوان یک تیم تحصیلکرده ایرانی به فکر فرو رفتیم که دانش درونی ما در ارتباط با مردم و سرزمینمان درنهایت به چه کار میآید؟! پس از طی زمانی به دنبال یافتن راهی برای معرفی، جانمایی و فروش محصولات با کیفیت و سالم ایرانی شدیم. شاخصهای ما در این مسیر با گذشت زمان و در حین تحقیقات میدانی شکل گرفت. از آنجایی که برای آغاز مجبور بودیم بر روی یک محصول کار کنیم با توجه به شناخت، ظرفیت و تواناییهای تیم، تصمیم گرفته شد از چای ایرانی آغاز نماییم. در همین راستا تمام پژوهشهای علمی و تجربی طی ماهها مطالعه شد و جلسات مختلفی با تأمینکنندگان، کشاورزان و کارشناسان سازمان چای کشور برگزار شد. در نهایت از میان 132 کارخانهی فعال در حوزهی چای با توجه به شاخصهای کیفی و هدف تیم، 17 نوع چای درجهی یک و ممتاز انتخاب گردید و بصورت نمونه به گروههای هدف بازار داده شد و بازخوردها ثبت گردید. در نهایت یک تا سه نوع چای مورد قبول بازار هدف قرار گرفت که در راستای ماموریت و چشم انداز تیم کاری تیوانا بود.